نرم افزار CRM شتاب دهنده فروش
بهینه ساز ارتباط با مشتریان
نرم افزار CRm پیامگستر به عنوان پیشرفتهترین و کاربردی ترین پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری با طراحی ساده و کاربر پسند، باعث بهبود عملکرد، افزایش بهرهوری و مشتریمداری در سازمان شما میشود.
CRM چیست ؟
کلمهی CRM مخفف عبارت(Customer Relationship Management) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. سی آر ام را بیشتر به عنوان نرم افزار ارتباط با مشتری میشناسند؛ در ادامه به توضیح مفهوم CRM و نرم افزار crm به طور جداگانه پرداخته خواهد شد. همانطور که پیداست، سیارام یک پروسه برنامه ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان آتی کسب و کار ها می باشد. هر استراتژی یا روشی که با استفاده از داده ها به ساختن، بهبود و مدیریت تعامل با مشتریان بپردازد، مفهوم CRM را تداعی می کند. اما امروزه اگر از کسی سوال شود که CRM چیست؟ بیشتر پاسخ ها خود ابزار CRM و تکنولوژی آن ( نرم افزار CRM ) است.
CRM (Customer Relationship Management) یک نگرش و بخشی از استراتژی کسبوکار یا بازاریابی است و به دنبال ایجاد، حفظ، توسعه و تعمیق رابطه با مشتریان در طول چرخه عمر مشتری است. هدف CRM افزایش فروش و سودِ مقطعی نیست.
مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM با گرداوری دادههای مشتری از کانالهای مختلفی مثل وبسایت، تماس تلفنی، گفتوگوی زنده، شبکههای اجتماعی و... به شما کمک میکند تا تکتک مشتریان و ترجیحات و دغدغههای آنها را بشناسید، آنها را دستهبندی کنید، با آنها ارتباط بگیرید، رفتارهای او را درک و تجربه خرید خوبی را برای او فراهم کنید. علاوه بر این، CRM باعث میشود تا نقاط ضعف و قوت کسبوکار خود را بهتر بشناسید، روی آنها تمکر کنید و بتوانید برای حل آنها تصمیمگیری کنید.
در واقع مدیریت ارتباط با مشتری با بهینهسازی فرایند بازاریابی، فروش و پشتیبانی به دنبال جلب رضایت مشتری و افزایش سوددهی در طولانیمدت است.
سی ار ام (CRM) چگونه به سازمان شما کمک میکند؟
استفاده از CRM در سازمان به شما کمک میکند هم به مشتری ارزش دهید و هم برای او ارزش ایجاد کنید.
CRM در تیم فروش باعث شناخت بهتر و درک مشتری میشود؛ به تیم مارکتینگ در پیشبینیهای دقیقتر کمک میکند؛ تیم پشتیبانی با استفاده از CRM میتوانند، گفتوگوها و ارتباطات با مشتری را از کانالهای مختلف پیگیری کنند و تعامل سازندهتری با آنها داشته باشند و در نهایت CRM به تیم منابع انسانی کمک میکندتا بر عملکرد کارکنان نظارت داشته باشند.
تمامی ویژگی هایی که درباره مفهوم crm بیان شد، در نرم افزار CRM قابل پیاده سازی است. بطور خلاصه نرم افزار های CRM، ابزار هوشمند و تکنولوژیک مدیران سازمان ها هستند تا به کمک آن ها تمام اهداف سازمانی با سرعت و دقت بالا به صورت سیستماتیک و برنامه ریزی شده محقق شوند. این نرم افزارها ابزاری برای درک وضعیت فعلی سازمان و برنامه ریزی برای آیندهی آن بوده و بطور معمول شامل ماژول های متنوع ارتباط با مشتری، خدمات پس از فروش، تبلیغات، خرید و فروش، انبارداری، اتوماسیون اداری، مدیریت فرایندها، تحلیل داده و هوش تجاری، مرکز تماس، باشگاه وفاداری مشتریان، فرم ساز و ... می باشد.
مزایای فراوانی در استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که فراتر از تسهیل عملیات روزانه کسب و کار می باشد. این نرم افزار نه تنها به کسب و کارها کمک می کند که اطلاعات شان را ذخیره و تغییرات آن ها را دنبال نمایند، بلکه منجر به توسعه فروش در طولانی مدت نیز خواهند شد. این نرم افزارها می توانند نقش بسزایی در صرفه جویی در زمان و هزینه های سازمانی داشته باشند و کارایی و تاثیر تیم های فروش را ارتقا دهند. اما بهترین راهکار برای تصمیم گیری، استفاده از راهنمای انتخاب نرم افزار CRM می باشد.
منبع : سه سوت وب
https://3sotweb.com/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-crm/