طراحی لوگو اسم یکی از روشهایی است که میتواند در کارهای تجاری و شخصی از آن استفاده کرد. طراحی لوگو اسم در فتوشاپ انواع مختلفی دارد. این موضوع به دو عامل اساسی و مهم بستگی دارد.
طراحی لوگو خود انواع مختلفی دارد. این طراحیها به قدری میتواند متنوع باشد که به جرات میتوان گفت به ازای هر نوع کسب و کار میتوان یک نوع طراحی خاص در نظر گرفت. البته در حوزه غیر تجاری نیز امروزه مسئله طراحی لوگو از اهمیت بالایی برخوردار شده است. از این رو به نظر میرسد که طراحی لوگو اسم در فتوشاپ میتواند در دو حوزه اصلی تجاری و عمومی مطرح شود.
در مورد عامل دوم نیز میتوان به نوع طراحی اشاره کرد. بسیاری از طراحان قدیمی و کهنهکار علاقهمند به استفاده از طرحهای مدادی هستند. اما نرمافزارهای مختلفی که در این صنعت وارد شدند کم کم انقلابهای جالبی را رقم زدند. نرمافزارهای قدرتمندی مانند فتوشاپ عملا این قدرت را به طراح میدهد که بتواند از تمام قدرت خلاقیت و نیروی فکری خود استفاده کند.
طراحی لوگو اسم در فتوشاپ بنابراین مخلوطی از مفاهیمی طراحی لوگو و استفاده از نرمافزاریهای نوین دنیاست. در ادامه سعی میکنیم به این مفاهیم بپردازیم و آن هار را مورد بررسی قرار دهیم.
طراحی لوگو اسم یا یک برند تجاری
به طور کلی میتوان گفت که بیشتر مصرف طراحی لوگو
برای طراحی لوگوی برندهای تجاری است. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که امروز با گسترش صفحات مجازی کم کم شخصیتها و افراد نیز سعی کردند لوگوی شخصی خودشان را داشته باشند. به نوعی میتوان گفت که طراحی لوگو به سمت کارکرد برادر بزرگتر خود یعنی مهر برگشت و اینجا بود که تقریبا طراحی لوگو برای مصارف غیر تجاری نیز رونق گرفت.
اما نکته مهمی که وجود دارد میان طراحی برند تجاری و طراحیهای شخصی تفاوتهای عمده وجود دارد. به طور مثال در طراحی لوگو تجاری بر اساس گسترش کسب و کار و نوع مشتریانی که وجود دارد باید یکتایی طراحی رعایت شود. یعنی تا جایی که ممکن است طراحی کاملا یکتا و یونیک باشد.
در حالی که در طراحیهای لوگوی شخصی و اسمهای معمولی چندان توجهی به این موضوع نمیشود. از طرف دیگر هدف از طراحی لوگوی تجاری تسلط بر ذهن و تفکر مخاطب و مشتری است اما در طراحی لوگوی شخصی هدف تنها ارائه نام و به نوعی القای امضای شخصی فرد است و هیچ گونه هدف تجاری را دنبال نمیکند. البته برخی از طراحان دوست دارند در این حالت نیز رگههایی از لوگوهای تجاری را استفاده کنند.
بنابراین همانطور که میبینید بین طراحیهای شخصی و تجاری تفاوتها بنیادی و عمیقی وجود دارد. اینها مواردی است که حتی باید در آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ یا مداد به آنها دقت شود. تفاوت این دو درست مانند تفاوت میان موسیقی سنتی و کلاسیک است. هر دو این سبکها از قوانین کلی موسیقی پیروی میکنند اما هر دو دارای دنیاهای متفاوتی هستند. بنابراین با وجود این که طراحی لوگو در هر دو حالت کلی قوانین ثابت و مشخصی دارد اما تفاوتهای بنیادی آنها باعث شده است عملا نوع طراحی هر کدام متفاوت باشد.
3 نکته مهم در طراحی لوگو املاک حرفه ای
اختصاصی بودن لوگو طراحی شده یکی از مهمترین نکات در طراحی لوگو بنگاه های املاک است.(می توانید نگاهی به ویژگی های لوگو حرفه ای بیندازید) از آنجا که مشاورین املاک مختلف در جای جای ایران تقریبا لوگویی یک شکل و با یک مفهوم ساده را استفاده می کنند و تقریبا هیچ ارزش و هدفی را به مشتری القا نمی کنند، در نتیجه طراحی لوگو اختصاصی املاک و لوگویی متفاوت و برجسته می تواند کلید افزایش اعتبار شما در زمینه کاریتان باشد.
لوگویی که برای یک کسب و کار املاکی طراحی می شود باید هویت بخش باشد. به گونه ای که تمامی المان های دیگر مانند سایت، اپلیکیشن، محصولات چاپی و حتی در طراحی محیطی نیز بتوان از آن الهام گرفت. هر چقدر هویت بصری شما منسجم و با مفهوم تر از قبل باشد در نتیجه آن افزایش اعتماد مشتریان نسبت به شما را در بر خواهد داشت.
لوگو طراحی شده برای بنگاه های املاک باید بتواند ارزش ویژه برند شما را که کسب و کارتان را از سایرین جدا کرده و باعث تمایز شما با دیگران می شود، به بهترین شکل به مخاطبانتان القا کند. به طبع هر مخاطبی که متوجه شود کسب و کار شما خدمات بهتر و متمایز تری را نسبت به دیگر مشاوران املاکی به آنها ارائه می دهد، صد در صد انتخاب اول برای آنها خواهید بود.
منبع : سه سوت وب
https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-logo-design/
- ۰۰/۱۱/۰۹